Blue star catcher.






antar att ni fattar att jag är hästtjej nu så de behöver jag ju inte förklara. älskar dessa bilder dom tog i fredags av Lisa med Annas kamera, så himla stolt över lilla hästen!
somnar med fetaste leendet på läpparna också, bäst!!
puss på livet♥

Postat av: Åsa

Hej!
Letar med ljus och lyckta efter denna häst som jag var första ägare på!
Hon somnade i mitt knä var dag i hagen och det var jag som döpte henne pga de blå fläckar hon hade i ena ögat.
Var tyvärr tvungen att sälja henne som 2-3 åring...men sökt henne sen dess.
Vart finns hon idag?

Svar: hej Åsa! när du skrev till mig blev jag både väldigt glad men också väldigt ledsen. Jag blev glad att få reda på att "blåsan" som ja kallade henne verkar ha haft en fantastisk uppväxt och att hon haft någon som verkligen tog bra hand om henne.Min ridlärare köpte blåsan 2011 och jag med hjälp av henne red in blåsan. Då hon kom till oss var hon oriden, men hela inridningen gick som en dans och hon tyckte allt med arbete var roligt! Vi tränade mycket och insåg att hon var en höjdare på att hoppa, vi startade några klubbhoppningar. Sedan såldes hon till ridskolan och skulle gå som ridskolehäst. Ungefär ett år efter hon gått som ridskolehäst så blev hon sparkad i hagen. Hon bröt ett revben och detta led till att hon fick ryggproblem. Efter många behandlingar så fanns det inget kvar att göra för henne. Hon togs bort den 11 September 2013.
Jag skulle verkligen uppskatta om du har några bilder på blue, jag har en hel del på denna bloggen, tror de flesta finns under fliken "hästar" annars är det bara att kolla från 2011-2013 där finns det massor med bilder på blue.
Jätte roligt att du hittade min blogg, tråkigt att behöva berätta detta. många kramar från Elin
Elin Olofsson

2014-09-09 @ 16:57:21
Postat av: Åsa

Hej!
Ringde ridskolan innan ditt svar och fick detta tråkiga besked. grymt tråkigt när jag äntligen hittade henne igen. Men tur hon hamnade på annat ställe än dit jag sålde, för de gick aldrig att få tag i igen....
Jag har bilder:). De flesta är dock vanliga gamla hederliga kort, men även några från när hon skulle säljas (som finns på datorn). Skicka din mejl till mig så kan vi titta på varandras kort av henne.
Stort tack för ditt svar!
Och måste bara säga att hon älskade att löshoppa som unghäst:).

Kramar Åsa

Svar: förlåt för mitt otroligt sena svar. har lagt ner med bloggandet. men vad skönt ändå att du fick svar av dem så snabbt. Kan meddela att hon hade det väldigt bra på vissmålen och var en av mångas favorit. du får jättefärna skicka bilder!
[email protected] är min mail och jag kan kan skicka massvis med bilder på henne :)
vi löshoppade henne några gånger och det märktes att hon gillade det. samma med hoppning, hon tyckte alltid allt blev roligt såfort det fanns hinder på banan!
kram
Elin Olofsson

2014-10-15 @ 21:09:39



* Namn:


* E-mail: (Ser endast jag)

Blogg/hemsida:

Din kommentar: