vad som än händer har jag alltid mina bästa vänner.

Satt senast igår och pratade med en av mina kära vänner hur bra vi faktikst har det. Tänk egentligen hur enkelt det är att se allt på ett negativt sätt, att ohnej vad jobbigt att göra läxorna nu, jag hatar mitt liv för jag måse göra mina läxor, sånt vet jag själv att jag säger och jag vet mpnga andra som också gör det. Istället för att se att om man nu gör läxorna nu och noga så kommer man få igen det i framtiden. Om man säger att man får ett A på en uppgift man gjort så vet jag till 100% att man kommer vara nöjd med det, och på så sätt vara glad för det. Ett annat exempel på detta är hur vi som person ser oss själv, för visst är det jätte enkelt att hitta fel i oss själva? jag skulle kunna rabbla upp 100 fel på mig som jag själv stör mig på, dock tycker jag det är mycket mycket svårare att hitta bra saker med mig, jag skulle nog max kunna komma på 10 stycken. Där ser man att det faktiskt är lättare att vara negativ att det är mycket enkelare att se saker negativt än att vända om och se det posetiva i det hela.
För tänk efter... hur mycket bättre vi skulle må om vi hjälper varandra att se det positiva i livet, att vi fakitkst bara lever en gång så varför inte leva det fullt ut och försöka få det så bra som möjligt?
Bara en tanke.




* Namn:


* E-mail: (Ser endast jag)

Blogg/hemsida:

Din kommentar: